Escola del Futur, Experiències, Gamificació

Un Scape Room a l’aula?

Vols gamificar l’aula de mates del cicle superior i no tens ni idea de per on començar? Doncs estàs de sort perquè el post d’avui és per compartir experiències d’altres centres i mestres que han aconseguit gamificar l’aula de mates amb èxit! Tot buscant en blogs que segueixo i enllaçant post rere post, he trobat una petita joia que he volgut compartir amb tots vosaltres perquè m’ha semblat molt interessant. No només com a coneixement o experiència aïllada, sinó per repetir-la a les aules de molts més centres educatius!

Una experiència de SCAPE ROOM

Un centre educatiu va decidir gamificar les matemàtiques a cinquè de primària fent un concurs de Scapes Rooms! Una activitat clarament lúdica que pot incorporar molts tipus d’enigmes matemàtics.

Ens n’expliquen tots els detalls en aquesta web, per tant, jo només n’explicaré les bases i, si necessiteu més informació (que espero que sigui així) consulteu el web.

L’objectiu principal era sortir de l’aula en 45 minuts tot resolent una seqüència de proves i enigmes que et portaven al següent.Evidentment, totes les proves i/o enigmes tenien relació directa amb els conceptes matemàtics treballats a classe.

Els mestres responsables de la operació expliquen que van realitzar les semifinals del concurs en quatre aules simultàniament. Els alumnes treballaven en equips i participaven en una classificació que respondria a les habilitats amb què havien resolt els enigmes i la rapidesa amb què havien sortit de la classe. castle-1290860_1920

Un cop superades les semifinals era el torn de les finals, d’on hauria de sortir un sol equip guanyador. Aquest era un Scape Room particular, ja que van decidir fer-ho al revés. En aquest cas no haurien d’aconseguir sortir de l’aula, sinó entrar dins de l’aula per rescatar els seus companys.

Crec que és una gran experiència de gamificació perquè és real i capaç d’integrar tots els continguts d’un trimestre en 45 minuts! És una activitat lúdica i motivadora que permet als alumnes utilitzar totes les eines i estratègies matemàtiques que han adquirit al llarg del trimestre o del curs i aplicar-les a una situació lúdica.

Jo espero poder-ho posar en pràctica ben aviat! I vosaltres?

 

 

 

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s