Eines Docents, Escola del Futur, Flipped Classroom, General, Ludificació, Què és?, TICTAC

Gamifiquem amb Socrative

Si sou mestres de secundària i n’esteu farts que els vostres alumnes amaguin el mòbil sota la taula o sou d’un centre de primària que disposa de tauletes o ordinadors portàtils i creieu que no els hi esteu traient tot el rendiment que podríeu, aquest és el vostre post!wp-1460979667073Socrative és una plataforma online gratuïta que té l’objectiu d’integrar els dispositius mòbils a l’aula enlloc de rebutjar-los. L’aplicació gestiona la participació dels estudiants en temps real de manera lúdica a partir de la realització de tests, concursos, jocs grupals, etc. A més, aporta al mestre/a estadístiques molt complertes sobre els resultats dels alumnes.

En la seva versió gratuïta, que és bastant complerta, se’ns permet crear una sola classe, mentre que en la seva versió Premium tenim la possibilitat de crear diferents classes i accedir a estadístiques més complertes.

Dos accessos, la mateixa plataforma

Podem accedir-hi a través de la plataforma web www.socrative.com amb qualsevol navegador o a través de l’app disponible a l’App Store, Chrome Web Store i Google Play.

Què ens ofereix?

L’aplicació ens ofereix diferents tipus d’activitats que ens permetran avaluar diferents aspectes del procés d’aprenentatge de cadascun dels nostres alumnes.

  1. Test en temps real: és un qüestionari on els alumnes responen en temps real a través dels seus dispositius mòbils, tauletes o ordinadors i generen un rànquing de resultats al moment.
  2. Concursos: compta amb diferents tipus de test com qüestionaris, cert o fals i respostes curtes.
  3. Nau Espacial: es tracta d’una competició per equips.
  4. Enquesta final: consisteix en la realització per part dels estudiants d’un qüestionari preestablert que té l’objectiu de recollir el feedback dels alumnes.

Tutorial per al mestre

Aplicacions a l’aula

Partim de la idea que l’ús d’aquesta aplicació fomenta la motivació de l’alumnat i, en conseqüència, la seva participació a l’aula, ja que l’aplicació permet que tots els alumnes, independentment de les seves capacitats comunicatives, tinguin accés a la resposta.

A continuació podreu trobar diferents situacions o activitats d’aula en què podrem utilitzar aquesta plataforma.

  • Feedback instantani: Fent un petit qüestionari ràpid podem veure en qualsevol moment de la sessió quins són els punts forts i febles dels nostres alumnes i en quins punts val la pena incidir més.
  • Avaluació inicial i final: Els qüestionaris poden ser un bon recurs a l’hora de proposar una avaluació inicial o prèvia i una avaluació final. Aquesta avaluació inicial ens pot ser molt útil no només si volem saber des d’on comencem, sinó també si volem comprovar que hagin llegit/entès el material previ en cas de treballar amb modalitat de Flipped Classroom. A més, podem començar cada sessió amb un qüestionari inicial per situar-nos i acabar-la amb una pregunta curta que ens permeti expressar què hem après.
  • Avaluació contínua: evidentment, aquesta és una eina perfecta per du a terme una avaluació continuada de les nostres classes, ja que ens permet realitzar petites proves i enquestes en cada sessió sense necessitat de corregir constantment. La comprovació dels resultats consecutius ens permetrà visualitzar el progrés de cada alumne.

 

Un pensament sobre “Gamifiquem amb Socrative”

Deixa un comentari